Sabtu, 19 Februari 2011

TIP MENJADIKAN ORKID BERBUNGA DALAM TEMPOH 3 HARI


Cantiknya bunga orkid ini kan.....;)









Di sini aku ingin berkongsi sikit tip menjadikan anak bunga orkid
boleh tumbuh subur dan tidak mustahil
 berbunga dalam tempoh 3 hari ++++... 


Tip ini aku dapat dari seorang mak cik yg sangat gemar
dalam bab2 menanam bunga neh..

Sila copy paste tip neh..Aku halalkan dunia akhirat.
Kalo tak jadi, jangan mare pula yea.
Kita hanya berusaha, apa2 pun ALLAH yg berkuasa
memberi nyawa termasuklah pd bunga orkid neh..


TIP-TIP :
1. Siram dengan air basuhan beras
2. Bajakan orkid dengan nasi lembik (bukan nasi basi yea:)
3. Belai orkid korang dan bercakap2lah dengan pokok orkid tu
Cth : sayang orkid...berbunga ya ...
(hehehe..betul. Tak tipu..Tumbuh2an pun perlukan kasih sayang juga)
4. Dengarkan muzik2 yg lembut, sentimental..
( aku galakkan korang dengarkan bacaan Al Quran, lagi bagus.
InsyaALLAH pokok itu akan dapat roh positif)





CARA MEMBIAK BUNGA ORKID (the best link)




3 ulasan:

  1. Baru tahu pulak, boleh guna nasi lembik sebagai baja orkid.

    BalasPadam
  2. haha.. mcm klakar. ok, nt kami try. thnks:)

    BalasPadam
  3. mak aku pun slalu ckp2 ngan orkid dier...klako la plok memula tu...tp lama2 da biasa da...mmg betul pun..orkid tu cam ikut je kata tuannyer...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...