PAPA - Program Anak Angkat Palestine

 

 

Pada 30 Januari 2009, Yayasan Wanita Islam (YATI) melaksanakan Program Anak Angkat Palestine (PAPA) bagi membela nasib anak-anak yatim dan miskin di negara itu.


Tujuannya ialah bagi membolehkan rakyat Malaysia mengambil kanak-kanak ini sebagai anak angkat untuk membantu mereka dari segi keperluan menyara hidup. Bagaimanapun anak-anak ini akan tetap tinggal di Palestine.

Program ini adalah menggunakan sistem anak angkat dan ibu-bapa angkat berkelompok bagi memastikan semua anak-anak ini mendapat agihan bantuan dan tidak akan mengalami masalah terputus pembiayaan jika ada ibu-bapa angkat yang tidak berupaya lagi meneruskan sumbangan.

Kadar sumbangan atau pembiayaan dari setinggi RM3,500 hingga serendah RM350 setahun.


YATI akan menyalurkan wang dana di bawah program PAPA terus kepada Persatuan Al-Solah Al-Islamiyah di Rafah dan Qariah Athfal SOS di Gaza untuk diserahkan kepada anak-anak di situ dalam bentuk keperluan seperti makanan, pendidikan, penjagaan kesihatan serta tempat perlindungan.

Orang ramai yang berminat menyertai program PAPA boleh mendapatkan borang di sekretariat YATI ataupun menghubungi 03-42705941 untuk mendapat maklumat lanjut.


" Orang yg berusaha membantu anak-anak yatim seperti berjihad di jalan ALLAH"
(HR AL Shaikhani dan At Tirmizi)




Dipetik dari : SEMUTGATEY

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Direktori Amal Jariah