Kenapa Aku Memilih Takaful Ikhlas?

 
 
Sudahkah anda dan keluarga anda mendapat perlindungan kewangan?
 
Perlindungan kewangan (insurans/takaful) adalah sangat penting pada zaman sekarang. Zaman yg begitu banyak risiko. Rumah. Pinjaman peribadi. Kereta. Kedai. Semuannya memerlukan perlindungan kewangan. Begitu juga diri anda. Isteri/suami anda. Anak-anak anda. Memang memerlukan perlindungan kewangan. Khidmat kesihatan. Pendidikan. Risiko kemalangan dan kematian semuanya memerlukan wang segera yg banyak. Duit simpanan di bank belum tentu memadai. Jawapan terbaik adalah menyertai takaful.
 
Sudahkah anda dan orang yang anda sayang menyertai takaful?
 
Aku sudah...;-)
 
Pilihan aku adalah Takaful Ikhlas (TI)
 
Kenapa aku memilih Takaful Ikhlas????
 
1. Pengurusan dan pengendalian perniagaan adalah selaras dengan prinsip-prinsip Syariah. Oleh itu, semua hal operasi, urusan pelaburan, pengurusan dan pemasaran perniagaan dikawalselia oleh Jawatankuasa Penasihat Syariah yang diketuai oleh Dato’ Mohd Mokhtar Shafii, Ahli Majlis Fatwa Selangor (tidak seperti syarikat insurans lain yg operasinya bercampur-campur; kovensional + Islam)

2. TI  adalah konsep insurans yang berasaskan muamalat islam. TI berteraskan konsep kerjasama, tanggungjawab, jaminan, perlindungan dan saling membantu di kalangan para pesertanya. Dalam erti kata lain, ia merupakan penyediaan sumbangan yang dikongsi bersama bagi membantu mereka yang memerlukannya.

"Allah akan sentiasa membantu hamba-Nya selagi mereka saling membantu antara satu sama lain". (Diriwayatkan oleh Imam Ahmad dan Imam Abu Daud)

"Ibarat hubungan dan perasaan orang-orang beriman sesama mereka adalah seperti jasad, apabila salah satu daripadanya ditimpa kesusahan, maka seluruh anggota yang lain juga akan merasainya". (Diriwayatkan oleh Imam Al-Bukhari dan Imam Muslim)

 
3. TI dimiliki oleh MNRB Holdings Berhad (MNRB) merupakan sebuah syarikat pegangan pelaburan yang kukuh. MNRB yang disenaraikan di papan utama Bursa Malaysia Securities Berhad

4. TI adalah sebuah syarikat takaful yg dipercayai dan telah memenangi pelbagai jenis award seperti :
a) Merit Industrial Award 2011
b) Global Leadership Award 2011
c) Best Takaful Provider 2009
d) Best Islamic Protection Services 2009
e) Best Healthcare Insurance 2009
 

Mungkin video  menarik di bawah boleh membantu anda membuat keputusan....
 
 
 

 
 
Admin :
Kita memerlukan khidmat Takaful bukan sebab kita akan mati tetapi untuk memastikan mereka (isteri, anak2) yang tinggal tidak berada dalam keadaan meminta-minta krn....hidup ini penuh ketidaktentuan. 
 
 
 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Direktori Amal Jariah